måndag 27 juli 2009

Beer Here Dark Hops


Förra gången jag smakade Dark Hops slogs jag av hur grön humlekaraktären var i denna mörka öl. Har nu precis kommit över några flaskor som precis tillkommit i Systembolagets beställningssortiment. Fortfarande en massa humle i framförallt doft men även i smaken fast nu kanske inte lika grön som för några månader sedan. Fortfarande helt underbar med den friska, fruktiga humleprofilen som matchas av de mer robusta kaffe-, choklad-och karamellsmakerna. Dark Hops bryggs hos Nögne om någon undrade.

Helt fantastisk öl enligt mig!

5 kommentarer:

  1. Ett fantastiskt öl ja. Tycker att den fortfarande kämdes "grön" i doft och smak. Men hade å andra sidan inte smakat den innan. :)

    Att den bryggs hos Nögne tycker jag man känner också, precis som med Weasel. Det är något speciellt med det. :o

    SvaraRadera
  2. Du har helt rätt i att det är otroliga mängder humle i doft och smak och den är inte trött på något sätt. Det som skiljer från en jag drack i april/maj är att då var den helt sjukt grön och jag minns även de rostade smakerna som mer framträdande vilket kanske gjorde den obalanserad, i vilket fall vissa av oss tyckte. Nu har både humlen och den rostade smaken tonat ner sig i en grymt skön balans.

    SvaraRadera
  3. Otroligt god öl, sjukt bra balans.

    SvaraRadera
  4. Weine: Ja, kan tänka mig det. Var lite rädd att det skulle bli obalanserat men det var det inte på långa vägar.

    SvaraRadera
  5. Håller med att det är svinbra precis som det mesta han har spottat ut än så länge. Kan varmt rekommendera pumpernickelportern och "hopfix" även om jag misstänker att "fixen" kommer bli trött ganska snabbt.

    SvaraRadera