fredag 20 februari 2009

Harvest 2008

Har egentligen varit nyfiken på Sierra Nevada Harvest sedan jag drack min första färkhumlade öl som var Great Divide Fresh Hop. Förväntningen är därför stor när jag nu ska ge mig på denna stora flaska. Gillar förövrigt dessa stora flaskor, de har något lyxigt/maffigt över sig. Kan hålla med om att det kan bli lite mycket för en person vid tex imperial stout och barley wine, men då får man väl dela.

Men vad tycker jag då om denna Harvest? Mycket trevlig färg, gyllene bärnsten med trevligt benvitt skum som lämnar relativt mycket skumrester på glaset.

Doften är frisk och amerikansk humle tropiska frukter, citrus och söt honung.

Smak en är fräsch av amerikans humle citrus, ananas ganska tydlig karamell och söt honung med hyfsad beska.

En väldigt god öl som inte tar för sig mer än den kan stå för.

Betyg: 8/10

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar