söndag 24 april 2011

Firestone Walker 14 som ett avslut och början


Som en värdig avslutning på en underbar påskhelg och en början på en semesterresa som jag sett fram emot ett tag nu öppnade jag något alldeles extra ikväll.

Vätskan är mörk rödbrun med ett sparsamt ganska trött ljusbrunt skum. Doften är söt, karamellig, alkohol, bourbon, vanilj, ekfat. Smaken är stor av bourbon, vanilj, karamell, lätt mint, ekfat, fuktighet av mogen frukt som aprikos, mango med ett alkoholsting. Munkänslan är medel till fyllig med låg till medel kolsyra.

Är det gott? Jajjamen!

Tillbaka till semestern; min ambition är att lägg upp enkla snabba inlägg via mobilen då jag hittar fria Wi-Fi-nät samt ett och annat traditionellt inlägg från datorn när tillfälle ges. Inläggen kommer vara en mix mellan spontana upplevelser av de öl jag stöter på och mer av traditionell reseskildringskaraktär.

Vart vi ska? Det kommer ni att märka, men de säger i alla fall att ölen ska vara god där :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar