söndag 5 juni 2011

Hop Yard IPA har varit bättre

Hittar en smörig, halmig smak i denna som jag inte noterat tidigare. Halmigheten kan helt enkelt förklaras som Nils Oscars hussmak men det smöriga är tydligare och stör mig.

Har varit bättre vid tidigare tillfällen och nu förstår jag de smått negativa omdömmena om denna som jag läst. Kommer dock inte ihåg om dessa handlade om smörighet dock...tror det då var rökighet som störde. Denna var i alla fall noterbart sämre än de jag tidigare druckit.

Fortsätter den smaka så här kommer dess plats i kylen i sommar bytas ut mot en Oppigårds och det är iofs ingen dålig ersättare.

Tillägg: öppnade flaska nr 2 som inhandlades vid samma tillfälle som denna vilket som visade sig var befriad från denna smörighet som upplevdes i den första. Hussmak med massa citrus blev omdömet denna gång. Maltbasen drar åt karamell/marmelad, kan det vara detta som upplevdes som smörigt vid förra flaskan? Det ända som skiljer är kattpiss-tonerna som jag tydligen snappade upp senast. Hur som helst var den rejält god igen vilket är det viktigaste och gör mig glad. Det var nog en kombination av vad jag hade druckit och ätit som bidrog till att jag upplevde det smöriga antar jag. Ordningen återställd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar