lördag 17 oktober 2009

Några nya öl

Har varit enastående tyst från Casa Beer blog på senaste tiden men då jag nu har börjat beta av ölen jag handlade i Danmark för några veckor sedan kan det vara på tiden att skriva några rader om hur jag upplever dem.

Igår blev det Port Brewing 3rd Anniversary Ale, en DIPA på 10% som levererade en kådig fet doft och smak med en medeltjock kittlande munkänsla. Ännu en stabil DIPA från Port Brewing utan att vara uppe och mäta sig med Hop15 från samma bryggeri.



Beer Here har smugit upp bland favorit bryggerierna på sistone med sina underbara brygder som kommer ut med en frekvens som kan mäta sig med Mikkeller. Ikväll öppnade jag deras HopFix som är en IPA på 6,5% som bland annat innehåller rågmalt.

Här var förväntingen på topp när jag tog ut flaskan ur kylen och sprätte upp kapsylen. Hällde upp en orange oklar vätska med relativt klent storbubbligt skum. Doften är frisk av tropiska frukter med något stickigt/parfymigt. Smaken är parfymig och domineras av barr, grape och citrus med hyfsad kraftig beska. Ett ganska torrt lättrinnande öl vilket ger en hög hinkabilitet. Här har vi ytterligare ett mycket bra öl från Beer Here - en grym IPA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar