torsdag 28 juli 2011

Eskilstuna Ölkulturs öl till SB utanför E-tuna?

Levererar Eskilstuna Ölkultur till Systembolag utanför Eskilstuna? Det jag har kunnat läsa mig till är att de endast levererar inom Eskilstuna.

Jag undrar då jag för några timmar sedan lyckades beställa Eskilstuna-flaskor i styckvis till bolaget Gårda i Göteborg utan problem. Har tom fått bekräftelsen på beställningen via mail. Lite roligt skulle det ju vara om det fungerar, inte minst då det gick att beställa styckvis.

Ja, vi får väl se om de kommer.

8 kommentarer:

  1. BIG LIKE - om så är fallet. Hör av dig hur det går.

    SvaraRadera
  2. Testa detta förra veckan och allt såg bra ut när jag fick bekräftelsen. Men några timmar senare fick jag ett mail till:

    //
    Alla artiklar du har beställt säljs endast i Eskilstuna och Torshälla.

    Har du några frågor kring beställningen är du välkommen att kontakta oss på kundtjänst.


    Med vänliga hälsningar

    Lennarth Thalén
    Kommunikatör
    Kundtjänst
    0771-83 83 00
    Systembolaget AB, 103 84 Stockholm

    SvaraRadera
  3. Jag prövade att beställa lokala produkter utanför deras område via nätet för någon vecka sedan. Det gick att knappa in ordern och jag fick ett automatiskt bekräftelsemejl. Dock dröjde det inte speciellt länge innan jag fick ett "tangentbordsskrivet" mejl, där det stod att ordern blivit makulerad. Många av de lokala bryggerierna levererar personligen sina produkter till butiken. Vilket förstås försvårar leveranser till andra städer.

    SvaraRadera
  4. Har också gjort en beställning till Göteborg, och allt såg bra ut tills jag fick ett liknande mail:

    XX säljs på leverantörens begäran endast i butik 0403 Kungsgatan, 0404 Tuna i Eskilstuna samt 0405 i Torshälla och kan därmed inte levereras till din valda butik.

    SvaraRadera
  5. Systembolagets system för beställningar har en del missar. Vi har också kunder som försökt beställa vår öl i exempelvis Stickholm och samma sak uppstår.

    Kan tyckas onödigt då det klart och tydligt står på deras hemsida var det säljs.

    Vi levererar all vår öl till våra Systembolag i egen bil. Vi tror på närproducerat och de miljövinster vi alla får om ölen inte transporteras onödiga sträckor. Exempelvis till Stockholm och sedan tillbaka till Göteborg.

    Ibland måste vi utnyttja extern transportör då kollin beställs till Systembolag av provatpersoner i O-Län som ligger för långt bort. Ex Åmål, Mariestad, Strömstad m fl.

    Notera att det är vi som producent som står för dessa transporter vilket betyder att våra marginaler blir väldigt mycket mindre, om något.

    Thomas Bingebo
    Bryggare
    Oceanbryggeriet Göteborg

    SvaraRadera
  6. Onödigt eller ej. Jag kan hålla med om att min order var relativ onödig då jag var påläst i detta.

    Men när någon handlar ur Systembolagets beställningssortiment ska man väl inte behöva gå in på varje leverantörs hemsida för att veta om de levererar eller ej. Det borde framgå tydligt redan då man ska lägga produkten i kundvagnen på SB hemsida.

    Jag väntar fortfarande på mailet som nekar mig köp.

    SvaraRadera
  7. Om ni hemskt gärna vill ha öl från Eskilstuna Ölkultur så kan jag hjälpa till, om ni är villiga att betala portot vill säga;-)
    Pelle
    Allt om Öl

    SvaraRadera
  8. Nej det är sant Weine. Man ska inte behöva hålla på att leta reda på all infomation om man får beställa det när det står att man FÅR beställa därifrån. Som att gå in i en affär och inget är till salu.
    Som tur är kommer min mor från E-tuna så jag har mormor och morfar där uppe. Portot är inte så jobbigt att leva med. Men det är en onödig extrakostnad.

    BTW, jag får inte kommentera på din blogg via blogger...också skumt

    SvaraRadera