fredag 4 mars 2011

Firestone Walker Double Jack IPA


För att förbereda mig på morgondagens provning öppnade jag en Firestone Walker Double Jack IPA. Bara för att jag kan...för de kan ju inte stå i kylen och bli gamla.

Tropisk juice med en syltig sötma och skön disig gul vätska - helt underbart! Får faktisk erkänna att jag spontant fick ur mig något som kan liknas med ett målvrål i en heja-klack när första strimman doft slog upp mot näsan.

Priset då? $7.99 eller 50 svenska riksdaler för en bomber på City Beer känns helt överkomligt :)

2 kommentarer:

  1. Jag saknar det där ölet :) Ska ha en liten provning med tyngre öl här hemma nästa helg. Fast då blir det ingen humlejuice sånär som möjligtvis en SKA Decandent från bolaget :)
    Fram tills dess....så får levern vila :)

    SvaraRadera