tisdag 16 mars 2010

BA BORIS kapsylfärg

Jag var på bolaget för att hämta upp några nyheter igår och fick då se att BA BORIS hade två olika kapsyler eller rättare sagt kapsylfärger.

Kunde inte riktigt släppa detta då det sällan handlar om en slump. Mycket riktigt, med lite efterforskning på forumet på Beer Advocate kom detta upp.

http://beeradvocate.com/forum/read/2535580

och

http://beeradvocate.com/forum/read/2502007

Vi har alltså fått flaskor från två olika batcher (batch 2 guldkapsyl och 3 grön kapsyl). Den första batchen var tydligen extremt begränsad men även den hade guldkapsyl.

Kan vara bra att veta för er som tänkt bunkrat upp med ett antal flaskor, kan ju då vara intressant att köpa några från varje batch istället för alla från samma.

2 kommentarer:

  1. Hmm, aldrig sett en Boris med grön kapsyl. Min BA som jag köpte från Cracked Kettle hade en gul iaf. =)

    Tack för infot!

    SvaraRadera
  2. Den jag köpte på bolaget hade en grön kapsyl. Den jag har i skafferiet har en guldfärgad dito. Intressant!

    SvaraRadera