tisdag 21 april 2009

Ändring av programmet öl-träffen

Har nu fått klartecken på att vi kan använda vinkällaren på Le Village från kl 18:00.

De ändringarna jag gjort i programmet är att vi startar provningen på Le Village kl 18:00 istället för som tidigare aviserat kl 18:30.

Detta leder till att jag lägger in ett besök på Bishops Arms Järntorget kl 14:00 innan vi fortsätter mot The Rover där vi äter på samma tid som förut kl 15:00.

Justerat program återfinns här eller via länken ute i listan till höger.

Men som tidigare nämnt så är det endast tiden för provningen som måste respekteras. Övrig tid är fri och detta är enbart en rekommendation. Men då vi nu har bokat bord på The Rover bör även den tiden respekteras.

14 kommentarer:

  1. Låter bra det!

    Bishops Arms Järntorget klockan 14 låter bra. Kan vara kul att testa Arbetarportern. Å andra sidan är frågan om det är värt att inleda dagen med en så stark öl :P

    Några kanske har lust med en sväng till Delirium och testa någon belgare på fat? Är nämligen inget jag haft möjlighet att göra än, och jag och Fredrik har funderat litet kring detta...

    SvaraRadera
  2. Polaren och jag dimper ner på fredag, skulle tro att vi då tar och besöker Delirium.

    Annars ser programmet fint ut, blir en mycket trevlig dag och kväll är jag övertygad om.

    SvaraRadera
  3. Grymt att det funkade på le village.. Har de kylar man får låna där tro? Vi vill ju inte dricka pissljummen IPA tex. Sen lämpar väll sig större delen av ölen vid högre temperatur annars.

    SvaraRadera
  4. Om inte vi har kylar tillgängliga på Le Village kan vi slänga in ölen på mitt jobb, ligger typ hundra meter därifrån

    SvaraRadera
  5. Jag undersöker frågan och återkommer med svar. Om vi inte har plats låter ditt förslag Christer kanon. Som sagt återkommer i frågan.

    SvaraRadera
  6. Är det bara jag som tänker bli pangfull på Arbetarportern?

    SvaraRadera
  7. Haha! tydligen inte bara jag som tänkte börja med en light svensson pale ale ;)

    SvaraRadera
  8. Det blir nog en lättöl på tåget ner dock. Kanske blir höjdpunkten på dagen? ;)

    SvaraRadera
  9. Får nog bli en färdöl på tåget eller vad säger du anders?

    SvaraRadera
  10. Ja, ta med din Bush De Nuits så kör vi!

    SvaraRadera
  11. Vi har tillgång till vinkyl och vinglas på Le Village så det är inga problem.

    SvaraRadera
  12. Förresten, är det någon Göteborgare som har lätt för att plocka upp ett par flaskor av dugges lättbira brandtörstsläckar grejen? Det låter gott nu när vårsolen är framme och steker..

    SvaraRadera
  13. Det fixar jag Anders. De ska ju enligt uppgift på hemsidan leverera imorgon om etiketterna anländer i tid. Håll tummarna.

    SvaraRadera
  14. Det vore roligt, inget måste men jag gillar tanken på ett vettigt "folk öl" ifrån Dugge.

    SvaraRadera